
Over Heleen
Het was laat. De rest van het huis sliep al, maar ik zat nog steeds achter mijn laptop. Met vier lege theekoppen naast me, vierentwintig ontplofte tabbladen open en een knagend gevoel in mijn buik.
Mijn website werkte me wéér tegen.
Ik verschoof een afbeelding. Paste een kleurtje aan. Nog eentje dan. Misschien dat het dán eindelijk goed voelde.
Maar hoe vaak ik het ook probeerde… het klopte niet. Mijn bedrijf voelde als van mij, maar mijn website totaal niet. Geen balans, ik vond het niet mooi en het paste al helemaal niet bij wat ik wilde uitstralen.
Ik wist het. Ik voelde het. In alles.
Het liefst had ik mijn hoofd op het toetsenbord laten zakken. Gewoon even pauze. Of nee, een grote resetknop. En een glas wijn.
Dat glas wijn kwam er, geloof ik. Maar belangrijker nog: ik besloot dat ik dit wilde doorgronden. Het was rond 2003 en ik was net begonnen als freelance journalist en tekstschrijver. Een website leek me een goed idee.
Maar ja, ik had totaal geen idee waar ik mee bezig was.
En ook niet van kleurenpaletten, fotografie of marketing.
Ik leerde over HTML, design, branding, marketingpsychologie en -strategie. Ik was (en ben) een behoorlijke autodidact en zocht alles uit wat ik maar te weten kon komen over webdesign en marketing.
Maar wat misschien nog wel belangrijker is: ik leerde afstemmen. Daar ging wel een diepe burn-out aan vooraf, maar dat verhaal zal ik je besparen.

Ik leerde langzaamaan dat er ook positieve kanten zitten aan gevoelig zijn. Want tot het moment dat ik uitgeput op de bank lag, walste ik daar snoeihard overheen. Mij was immers altijd verteld dat ik het ‘later nog zwaar zou krijgen’ als ik zo gevoelig bleef. Ik kon beter een dikkere huid kweken.
Dus tsja:
Een stemmetje dat zei: ‘dit klopt niet’? Luisterde ik niet naar.
Was ik moe? Dan dwong ik mezelf harder te lopen.
Verdrietig? Rug recht en doorgaan.
Ik stopte al mijn intuïtie, helderheid en gevoeligheid lekker veilig weg. Inmiddels heb ik daar weer ruimte voor gemaakt.
Inmiddels ben ik tientallen websites en ontwerpen verder.
Ik combineer mijn ervaring met ondernemen, webdesign en marketing met intuïtie en helderheid.
Ik begeleid coaches, therapeuten en andere intuïtieve ondernemers die willen groeien zonder zichzelf te overschreeuwen. Die voelen dat hun huidige uitstraling, merk en website niet langer kloppen. En dat het tijd is om zichzelf écht te laten zien.

Met Websalon ontwerp ik merken en website die niet schreeuwen, maar je wél neerzetten.
Het is zichtbaarheid die rust geeft. Rust voor jou en voor je klant.
Zodat ook zíj voelt: hier moet ik zijn.
Mijn stijl? Zacht, elegant en strategisch slim. Geen knalkleuren of overdaad, maar verfijning. De transformatie die jij je klant kunt brengen, vertaal ik naar vorm.
Je hoeft niks te snappen van marketing, websites of online techniek. Je hoeft niet alles zelf te kunnen.
Jij brengt je essentie. Ik laat jou zien hoe je die zichtbaar maakt.
En als je me zou kennen, zou je dit ook over me weten:
Ik ben getrouwd met mijn jeugdliefde die ik leerde kennen in de discotheek. Voor de Hagenezen: dat was De Tempel. Ik ging er zo vaak mogelijk heen, met standaard een naveltruitje aan.
Ik ben al jaren fanatiek Zumba-fan. Als kind deed ik de Lambada op elke playbackshow die ik tegenkwam. Best jammer dat ik daar nu te oud voor ben. Gelukkig kan een avondje dansen nog wél. Moeten ze wel urban latin of zoiets draaien. Shakira, J Balvin, Sean Paul… I love it. Kan ik niks aan doen.
De afgelopen twintig jaar heb ik heel wat geëxperimenteerd als ondernemer. Zo had ik een tijdje een lunchroom (niks voor mij) en een webshop waarmee ik hondenvoer verkocht (ook al heb ik helemaal geen hond).
Ik heb een paar jaar in een Brabants dorp gewoond. We wilden eens wat anders en een vrijstaand huis was ook wel heel aantrekkelijk... Er is weinig waar ik zoveel spijt en heimwee van kreeg als van dat besluit. Nu wonen we gelukkig weer in Den Haag. In een appartement, maar wel super dichtbij de duinen en het strand. Word ik blij van.
Waar ik ook van geniet, zijn mijn tienerdochters. De oudste heeft het druk met haar verkering en haar baantje. Met de jongste ben ik pasgeleden naar een Billie Eilish in Dublin geweest. Ze wilde het zó graag, maar het was al maanden uitverkocht…
Ik heb dagenlang nonstop naar TicketSwap zitten staren. Ik wíst dat het ging lukken. En inderdaad: op het allerlaatste moment kaartjes én vliegtickets bemachtigd en een onvergetelijke avond beleefd.