Wat je praktijkwebsite over jou zegt (zonder dat je het doorhebt)

Je voelt iets als je naar een website kijkt. Nog voordat je iets gelezen. De uitstraling. De sfeer. De toon. Je website vertelt wie jij bent als coach of therapeut. Maar… wát zegt het eigenlijk? En nog belangrijker: klopt dat nog met wie jij op dit moment bent?

Energie liegt niet, ook niet op je website

Als je net startte met je praktijk, voelde het misschien goed genoeg om iets simpels online te zetten. Gewoon, om zichtbaar te zijn. Maar ondertussen ben jij gegroeid. Je hebt meer ervaring, je methodes zijn verfijnd, en je zelfvertrouwen is gegroeid. Alleen: je website is vaak het laatste dat meebeweegt.

En dat merkt je potentiële klant. Onbewust voelen mensen haarfijn aan of iets klopt. Een gedateerde website met vage teksten en onduidelijke foto’s? Dat zegt: ik ben niet helemaal zeker van mezelf. Een chaotische lay-out of veel losse flodders op de homepage? Dat straalt uit: ik weet nog niet precies wat ik doe of voor wie.

Je website draagt jouw energie. En als die energie niet synchroon loopt met wie jij bent en wat jij aanbiedt, haakt je bezoeker sneller af dan je denkt.

Jouw praktijk = jouw verhaal

Als coach of therapeut bén jij je praktijk. Mensen kiezen jou niet omdat je een diploma hebt of dezelfde methodes gebruikt als een ander. Ze kiezen je omdat jij een bepaalde energie uitstraalt. Iets wat ze aantrekt, raakt of nieuwsgierig maakt. En juist dát moet zichtbaar zijn op je site.

Een goede website gaat niet alleen over design of mooie plaatjes. Het gaat over resonantie. Over het gevoel dat iemand heeft als ze op jouw site komt. Denken ze: hier moet ik zijn? Of twijfelen ze?

Kijk met een frisse blik naar je website

Durf te laten zien wie je bent, ook online. Niet alleen met woorden, maar ook met beeld, kleurgebruik, structuur en toon. Alles samen vertelt het verhaal van jouw praktijk.

Stel jezelf eens deze vragen als je naar je site kijkt:

  • Voelt dit nog als wie ik nu ben?

  • Past de uitstraling bij wat ik wil overbrengen?

  • Snapt een bezoeker in één oogopslag wat ik doe – en voor wie?

  • Straalt mijn site rust en vertrouwen uit (of juist twijfel en chaos)?

  • Zou ik mezelf boeken als ik dit zou zien?

Als het antwoord op één van die vragen nee is, dan is het tijd om opnieuw te kijken. Niet om het allemaal anders te doen, maar om het kloppend te maken.

Je hoeft het niet alleen te doen

Een website maken die klopt met jouw energie, jouw praktijk en jouw klanten: dat is precies waar ik je bij kan ondersteunen. Niet met standaard templates of technische praat, maar met aandacht voor wie jij bent en wat je uitstraalt.

Ik werk dagelijks met coaches en therapeuten die voelen dat het tijd is om hun online presence te upgraden. Omdat ze gegroeid zijn. Omdat hun praktijk serieuzer is geworden. En omdat ze voelen dat het anders mag.

Dat begint bij het durven kijken: wat zegt je website nu écht over jou?

Benieuwd wat jouw praktijkwebsite onweerstaanbaar maakt?



Vorige
Vorige

AI in je business, waar begin je?